زبان آلمانی

یادگیری زبان آلمانی برای تجارت و کسب و کار

زبان آلمانی برای کسب و کار یک زمینه تخصصی از زبان آلمانی است که به ارتباطات موثر در محافل کسب و کار مربوط می‌شود. به خصوص با زمینه‌های تجارت بین الملل و امور خارجی ارتباط دارد و به مفهوم مهمی در عصر مدرن بازارهای جهانی و روش‌های ارتباطی مبتنی بر اینترنت تبدیل شده است. اصطلاحات آلمانی

مطالعه زبان آلمانی در زمینه کسب‌و کار شامل واژگان تجاری و اصطلاحات تجاری خاص است و همچنین بر نوعی از مهارت‌های ارتباطی تاکید دارد که در محل کار مهم هستند. با مطالعه زمینه کسب و کار زبان آلمانی، یک فرد می‌تواند در مذاکرات، ارائه سخنرانی‌ها، برگزاری جلسات و نوشتن گزارش‌ها به زبان آلمانی به کارآیی بیشتری دست یابد. اصطلاحات آلمانی

در حالی که زبان آموزهای غیر بومی بیشتر در این زمینه مطالعه می‌کنند، زمینه کسب و کار زبان آلمانی می‌تواند یک زمینه بسیار مفید برای مطالعه کسانی باشد که قبلا بر این زبان مسلط شده‌اند. در حقیقت، با تمرکز بر زبان کسب و کار آلمانی، یک سخنران آلمانی می‌تواند به طور قابل توجهی عملکرد کاری خود را افزایش دهد ،همچنین چشم انداز کلی شغل خود را افزایش دهد. اصطلاحات آلمانی

چرا باید زبان کسب و کار آلمانی را یاد بگیرید؟

 حدود 95 میلیون نفر به عنوان زبان اول به آلمانی صحبت می‌کنند و این امر این زبان را به یکی از مهم ترین و رایج‌ترین زبان‌های جهان تبدیل کرده است. این کاربرد گسترده، همراه با این واقعیت که آلمان یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است، به ضرورت یادگیری زبان کسب و کار آلمانی کمک کرده‌است.

با این حال، در حالی که تسلط بر زبان آلمانی بسیار مهم است، دنیای کسب و کار پر از اصطلاحات خاص و ویژه است، که درک آن برای تازه واردان دشوار است. در حقیقت، حتی سخنرانان بومی آلمانی هم گاهی در جلسه کسب و کار و یا انجام معامله تجاری به سختی با هم ارتباط برقرار می کنند؛ چرا که آنها به ناچار با تعدادی از کلمات و عباراتی که قبلا ندیده یا نشنیده اند برخورد می‌کنند.

در نتیجه، فراگرفتن زبان کسب و کار آلمانی می‌تواند چشم انداز حرفه ای شما را افزایش دهد، زیرا این مهارت‌ شما برای بسیاری از کارفرمایان ارزشمند خواهد بود. به گفته اتاق بازرگانی آلمانی-آمریکایی، 65 درصد شرکت‌ها تسلط فرد به دو زبان انگلیسی-آلمانی را بعنوان عامل مهم در انتخاب یک کارمند جدید در نظر می‌گیرند.

البته، زبان کسب و کار آلمانی می‌تواند در سایر زمینه‌ها مانند روابط بین الملل و دنیای حرفه ای سیاست و علم نیز کمک کننده باشد. در حقیقت، در حال حاضر زبان آلمانی رایج ترین زبان مادری در اتحادیه اروپا است،که این ویژگی به آن اهمیت سیاسی می‌دهد، در حالی که زبان آلمانی دومین زبان مورد استفاده در زمینه علمی است.

ترفندهای یادگیری زبان کسب و کار آلمانی اصطلاحات آلمانیاصطلاحات آلمانی تجاری

هنگام یادگیری زبان کسب و کار آلمانی، بسیار مهم است که تفاوت بین ارتباطات نوشتاری و گفتاری ،همچنین تفاوت بین ارتباطات چهره به چهره و ارتباط تلفنی را درک کنیم.

به عنوان مثال، در حالی که ممکن است احوالپرسی با یک همکار با گفتن «Hallöchen» قابل قبول باشد، یک نامه تجاری معمولا با عبارتی حرفه‌ای تر شروع می شود. یکی از نمونه‌های رایج این است: «Sehr geehrter Herr» – («آقای محترم [نام]»)، که معادل انگلیسی آن می‌شود «Dear Mr». اگر گیرنده یک خانم باشد، باید بگویید: «Sehr geehrte Frau».

بسیاری از سخنرانان غیر بومی نگران مکالمات تلفنی هستند، اما این اغلب از یک الگوی نسبتا استاندارد پیروی می‌کند. بنابراین، اگر چند عامل کلیدی را بیاموزید، معمولا می‌توانید یک تماس تلفنی را پیش ببرید. به عنوان مثال، شما ممکن است این چنین شروع کنید: «?Hallo! Kann ich bitte mit Herrn [name] sprechen» («سلام می‌توانم با آقای [نام] صحبت کنم؟»).

زبان کسب و کار آلمانی معمولا مستلزم ثبت رسمی‌تر است و زبان آلمانی دارای تعدادی از اصطلاحات رسمی و غیررسمی است. به عنوان مثال، هنگام استفاده از معادل ضمیر «شما»، معمولا بهتر است از «Sie» که رسمی است استفاده کنید تا معادل غیر رسمی «du»، مگر اینکه با یک همکار به صورت خودمانی صحبت کنید (این معمولا بعد از اینکه می‌فهمید آنها مشکلی با استفاده از «du» به جای «Sie» ندارند، اتفاق می‌افتد).

سخنرانان انگلیسی گاهی اوقات از این حقیقت که همکاران همیشه یکدیگر را به اسم صدا نمی‌زنند، شگفت زده می‌شوند. در عوض، برای آنها بسیار معمول است که همکارانشان را به صورت Herr یا Frau  + نام فامیل‌شان صدا کنند؛ حتی اگر سالها با هم کار کرده‌باشند.

بخش بزرگی از تسلط بر زبان کسب و کار آلمانی شامل گسترش واژگان فعلی شما می‌شود، به طوری که این طیف از واژگان باید شامل کلمات، عبارات و اصطلاحات مرتبط با کار باشد. این کار ممکن است کمی زمان ببرد، اما اگر شما در حال حاضر بر این زبان تسلط دارید، رسیدن به آن بسیار ساده خواهد بود.

اصطلاحات آلمانی

فهرست واژگان تجاری زبان آلمانی

برای کمک به شما ابتدا لیستی از واژگان تجاری آلمانی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید به سرعت کلمات و عبارات مفید را یاد بگیرید. به خاطر راحتی شما، ما واژگان را بر اساس اینکه چه زمانی احتمالا در یک دفتر کاری استفاده می‌شوند، به چند دسته تقسیم کردیم.

 واژه‌های تجاری زبان آلمانی:

  • der Geschäftsmann – تاجر(مرد)
  • die Geschäftsfrau – تاجر (زن)
  • der Vorstand  – هیئت مدیره
  • das Treffen – جلسه
  • die Akten – فایل‌ها
  • das Projekt – پروژه
  • die Telefonkonferenz – کنفرانس تلفنی
  • die Vorbereitung – آماده سازی
  • der Lebenslauf – رزومه / CV
  • das At-Zeichen – علامت  (@)

عناوین شخصی آلمانی

  • Herr  – آقا
  • Frau  – خانم یا دوشیزه
  • Herr Doktor – آقای دکتر
  • Frau Doktor – خانم دکتر

نامه نگاری آلمانی

  • Sehr geehrte Damen und Herren – خانم یا آقای عزیز
  • Sehr geehrter Herr / Sehr geehrte Frau – آقای عزیز/خانم عزیز(یا دوشیزه)
  • Ich schreibe bezÏ‹glich…  – در مورد …. می‌نویسم
  • Mit freundlichen GrÏ‹βen– ارادتمند شما
  • Mit besten GrÏ‹βen – با بهترین آرزوها

مکالمه تلفنی آلمانی

  • Guten Tag – صبح بخیر
  • ?Wie kann ich Ihnen helfen – چطور می‌توانم کمکتان کنم.
  • Ich möchte mit [name] sprechen – می‌خواهم با (نام شخص ) صحبت کنم.
  • Bleiben Sie bitte dran  – لطفا منتظر بمانید
  • ?Können Sie das bitte wiederholen – میشه تکرار کنید، لطفا؟

ارتباطات عمومی اداری آلمانی

  • ?Darf ich kurz unterbrechen  – میشه دخالت کنم؟
  • ?Können Sie mir bitte eine Mail schreiben – میشه یک ایمیل برایم بفرستید؟
  • Können Sie mir bitte die Agenda – ممکن است برنامه را برایم بفرستید؟
  • Das habe ich auf dem Schirm – در حال کار روی موضوع هستم.
  • ?Wie wär’s mit einem Tee – کسی یک فنجان چای می‌خواهد؟
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن