یادگیری زبان

9 روش استفاده از مهارت‌های زبانی برای یافتن کار و ارتقای شغلی

1. سطح زبان خود را با یک موضوع مهم ترکیب کنید

اگر قصد دارید از زبان در یک رشته خاص استفاده کنید، ترکیب موضوعات ضروری است. آدام مارشال، مدیر اجرایی امور سیاسی و خارجی اتاق بازرگانی لندن می‌گوید: «شرکت‌ها زبان را به عنوان بخشی از یک پایگاه وسیع مهارتی در نظر می‌گیرند. زبان وقتی با مهارت‌های اصلی ترکیب می‌شود، برای کارمندان کارآمدتر است تا بدون آنها».

2. ابتدا اهداف شغلی خود را مشخص کنید

این گونه تصمیمات را به زمانی که برای شغلی انتخاب می‌شوید، موکول نکنید. از نظر دارن پافی، سخنران زبان اسپانیایی و زبان های مدرن، و مسئول بخش فرصت های شغلی دانشگاه ساوت همپتون، توجه به فرصت‌های شغلی مرتبط با سطح زبان شما ضروری است. وی اضافه می‌کند باید به اهداف و مقاصد ماژول‌ها برای تقاضاهای شغلی دقت کنید. مارشال همچنین معتقد است که باید در کل این مسیر پیشرفت خود را بررسی کنید :«باید بتوانید روند پیشرفت خود را از ابتدا مشاهده کنید».

3. تجربیات تحصیل خارج از کشور خود را بفروشید

همه می‌دانیم که تحصیل در یک کشور خارجی مورد چندان مهم نیست. اما آنچه شما در دوره تحصیل خود در خارج از کشور انجام میدهید، می‌تواند شما را از بقیه متمایز می کند. جک پورتنوس، مشاور فرهنگی و زبانی بخش تجارت و سرمایه گذاری بریتانیا می گوید :«باید ثابت کنید به خوبی از مهارت‌های خاصی که به شما آموخته شده است، آگاهی دارید».

آرتی شارما، رئیس کمپ جوانان بریتانیا در شورای بریتانیا می‌گوید :«علاوه بر این باید هنگام به کاربردن زبان در محیط‌های حرفه‌ای، قادر به استفاده از مهارت‌هایی که اموخته‌اید باشید تا ثابت کنید، ارزش پذیرفته شدن در این شغل را دارید. وی می‌افزاید: با برجسته کردن مزیت‌های یادگیری و حرفه‌ای شدن در یک زبان ثابت خواهید کرد که مهارت‌های دیگری برای نیازهای کاری واقعی بدست آورده‌اید: مهارت هایی مانند انجام چندین وظیفه‌ی کاری و درک شغلی».

4. نیازی نیست دقیقا مانند یک بومی صحبت کنید

کارفرمایان ضرورتا به دنبال افراد دوزبانه نیستند. اگر به دنبال کاری هستید که بر حرفه‌ای بودن در زبان خارجی تاکید دارد، حتی اگر هم سطح افراد محلی آن زبان نیستید، از تقاضا برای این صرف نظر نکنید؛ اینکه زبانی را همانند افراد محلی بطور مسلط صحبت نکنید، موردی نیست که کارفرمایان را از انتخاب شما سرد کند. هومیر نقوی، مدیر منطقه‌ای تحصیلی و سرمایه گذاری روزتا استون می‌گوید «سازمان‌هایی را می‌بینیم که به طور بین المللی فارغ التحصیلان ماهر در زبان را استخدام می‌کنند». کارفرمایان اغلب به این توجه می‌کنند که آیا شما قادر به برقراری ارتباط در یک زمینه خاص هستید یا نه، و مهارت ها و پتانسیل کاری شما در طولانی مدت را مد نظر قرار می‌دهند».

5. درباه مهارت هایتان در رزومه خود غلو نکنید

از طرفی هر چند این کار وسوسه انگیز است، اما در اینکه چقدر در زبان مهارت دارید اغراق نکنید. اگر زمانی زبان شما عالی بود ولی الان نیاز به تمرین دارید، صادق باشید :«اگر می‌توانید ثابت کنید که مهارت های پایه را دارید ولی نیاز به تمرین و حمایت دارید، این مورد را اعلام کنید در نتیجه شرکت شغل مناسب تر را به شما معرفی می‌کند و ممکن است تحت تاثیر صداقت شما قرار بگیرد».

یادگیری زبان بدون معلم و آموزشگاه

6. در عوض تجربه زبانی خود را با دقت توضیح دهید

لیزی فان موسس سایت  thirdyearabroad.com و  globalaraduates.com که به افراد جوان کمک می‌کند تا با فرصت‌های شغلی بین المللی آشنا شوند، توصیه می‌کند جزئیات مهارت‌های زبان خود را توضیح دهید :«رزومه شما نشان می‌دهد که شما قادر به صحبت کردن به یک زبان دیگر تا سطح مشخصی هستید ولی آیا نشان می‌دهد که شما پنج روز در هفته به این زبان کار می‌کرده اید؟ یا به خاطر توانایی‌هایتان در دو زبانه بودن مشتری‌های زیادی برای شرکت جذب کرده اید؟».

7. در جستجوی آنلاین، به دنبال کارهای خاص باشید

از تایپ کردن «زبان» هنگام جستجوی آنلاین بپرهیزید، چرا که نتایج نامربوط زیادی فقط در مورد این واژه بدست می‌آورید. مارشال می گوید :«جستجوی شغل در عصر دیجیتال کم و بیش نوآورانه شده است». افراد جویای کار از موتورهای جستجو برای شغل مورد نظر خود استفاده می‌کنند بدون اینکه نیاز بازار را درک کنند». مارشال بر این عقیده است که فارغ التحصیلان اغلب تظاهر می‌کنند بازار کار برای رشته تحصیلی آنها وجود دارد، تا به مهارت هایی که بازار به آنها نیاز دارد توجه کنند، که می‌تواند شامل تخصص آنها شود. فان همچنین متذکر می‌شود که شما باید به جستجو ادامه دهید و برای شرکتی که مایل به کار در آن هستید تقاضا بفرستید.

8. در جستجوی شرکت‌های بین‌المللی باشید

داشا آمروم، موسس و مدیر اجرایی مشاغل مربی گری حرفه‌ای می‌گوید: برای مثال، سعی کنید یک بازار برای مهارت‌های زبانی خود در یک شرکت مستقر در بریتانیا بیابید. وی اضافه کرد:«شرکت‌های بین المللی متوجه اهمیت قابل توجه آگاهی از زبان در سطح استخدام و علاوه بر این در بخش کارمندی شده اند. شرکت‌هایی مانند گروه WWP، یورو مانیتور، مینتل را امتحان کنید؛ همه آنها برای بسیاری از سمت های شغلی خود به افراد حرفه ای مسلط به زبان نیاز دارند».

9. منتظر غیر منتظره ها باشید

پورتئوس کسی که با تجار سراسر دنیا کار می‌کند، ژاپن را بازیگر اصلی در بازار صادرات در بخش مد می‌داند. «هر فردی با آگاهی از مهارت‌های زبان ژاپنی و برقراری ارتباط موثر با مشتری‌های ژاپنی، به همراه دیگر مهارت های تجاری، می‌تواند یک نامزد جذاب برای یک سمت شغلی در این زمینه باشد. ” بنا به گفته میراندا رید،  معاون اجرایی سایت  Multilingualvacancies.com  :« آلمان در همه بخش های کاری خود به دنبال افرادی است که مهارت زبانی دارند. مخصوصا در فروش و بازاریابی، کارهای عملیاتی، حتی در زمینه بازی تقاضا وجود دارد».

منبع: گاردین

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن